Εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση για το Αρδευτικό Γέρμα και πρόσθετες παρεμβάσεις αγροτικής οδοποιίας

Μαρία Αντωνίου: «Εξασφαλίσαμε την ολοκλήρωση του Αρδευτικού Δικτύου Γέρμα και πρόσθετες παρεμβάσεις αγροτικής οδοποιίας που δεν προβλέπονταν στον αρχικό σχεδιασμό»

Μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για τον πρωτογενή τομέα της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς αποτελεί η απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που διασφαλίζει τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου για το Αρδευτικό Δίκτυο Γέρμα.

Με τη δημοσίευση της απόφασης εξασφαλίζεται χρηματοδότηση ύψους 1.888.222,65 ευρώ για την ολοκλήρωση του υπολειπόμενου αντικειμένου του έργου, το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 4.528.858,36 ευρώ και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις αγροτικών υποδομών στην Π.Ε. Καστοριάς.

Μέσω της συμπληρωματικής χρηματοδότησης, εξασφαλίζονται πρόσθετες παρεμβάσεις που δεν περιλαμβάνονταν στον αρχικό σχεδιασμό του έργου, όπως εργασίες αποκατάστασης και βελτίωσης του οδικού δικτύου εντός του αρδευτικού συστήματος, αγροτική οδοποιία, χαλικοστρώσεις και βελτίωση της προσβασιμότητας προς τις καλλιέργειες και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις της περιοχής

Πριν από έναν μήνα, τον Μάιο του 2026, πραγματοποιήθηκε η μερική παραλαβή για χρήση και η παράδοση του έργου στον νεοσύστατο ΤΟΕΒ Γέρμα, δίνοντας ήδη τη δυνατότητα στους παραγωγούς να αξιοποιήσουν τα οφέλη του σύγχρονου κλειστού υπό πίεση αρδευτικού δικτύου. Ένα έργο που, επί σχεδόν δύο δεκαετίες, παρέμενε στη σφαίρα των υποσχέσεων και σήμερα αποτελεί πραγματικότητα για τους ανθρώπους της παραγωγής.

Όπως υπογράμμισε η Μαρία Αντωνίου, «η απόφαση για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του Αρδευτικού Δικτύου Γέρμα αποτελεί μία ακόμη θετική εξέλιξη για την Καστοριά και τον πρωτογενή τομέα της περιοχής μας. Ευχαριστώ θερμά τον πρώην Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτη Σχοινά και τη Γενική Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων

και Υποδομών Αργυρώ Ζέρβα για τη συνεργασία και τη συμβολή τους στη σημερινή θετική εξέλιξη. Συνεχίζουμε με συνέπεια να διεκδικούμε έργα που ενισχύουν τον πρωτογενή τομέα και δημιουργούν καλύτερες προοπτικές για τον τόπο μας και τους ανθρώπους της παραγωγής!»