Η Μελισσάνθη Μάχουτ και ο Μάικλ Αντωνάκος μιλάνε για την εμπειρία του να υποδύεσαι έναν χαρακτήρα που πρωταγωνιστεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή video game παγκοσμίως.
Και οι δύο ηθοποιοί έχουν στενή σχέση με τον Καναδά. Η Μελισσάνθη Μάχουτ έχει γεννηθεί στο Τορόντο και μεγαλώσει στην Αθήνα ενώ ο Μάικλ Αντωνάκος γεννήθηκε στην Αθήνα και στην ηλικία των τριών ετών μετακόμισε με την μητέρα του στην Αλμπέρτα του Καναδά. Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό του εργατικού δυναμικού της Ubisoft, της εταιρείας παραγωγής της σειράς Assassin’s Creed, έχει σαν βάση επίσης τον Καναδά αλλά λίγη σημασία έχει μια και το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση ήταν να βρεθούν ηθοποιοί που να έχουν τουλάχιστον Ελληνική καταγωγή. Κι αυτό γιατί η δράση του νέο βιντεοπαιχνιδιού Assassin’s Creed Odyssey (η πιο πρόσφατη εκδοχή του σούπερ πετυχημένου Assassin’s Creed) διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα κι είναι εμπνευσμένη απ’ την Οδύσσεια.
Tο παιχνίδι ξεκινά με την έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου το 431 π.Χ, ο οποίος βρίσκει αντιμέτωπους Αθήνα και Σπάρτη. Δόθηκε μεγάλη προσοχή στην αποτύπωση της Αρχαίας Αθήνας αφού δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να περιηγηθεί σε γειτονιές, όπως εκείνη των αγγειοπλαστών – στον Κεραμεικό δηλαδή – , των μαρμαροτεχνιτών ή των υφαντουργών και να δει γλύπτες να εργάζονται, ρήτορες να αγορεύουν στην Πνύκα, παράσταση τραγωδίας στο Θέατρο του Διονύσου και φυσικά ένα από τα κομβικά σημεία του παιχνιδιού την μεγαλοπρεπής Ακρόπολη.
Εκτός από την Αρχαία Αθήνα, μπορεί επίσης να μεταβεί στο Μαντείο των Δελφών, στην Πελοπόννησο ή να καταπλεύσει σε ελληνικά νησιά, όπως την Κρήτη, τη Χίο, και τη Λέσβο και να ανέβει στην Μακεδονία.
Για όσους δεν γνωρίζουν το Assassin’s Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές στον χώρο του gaming που μετράει ήδη δεκάδες εκατομύρια πωλήσεις ετησίως ενώ η εταιρεία παραγωγής της, η Ubisoft, θεωρείται από τις σημαντικότερες παγκοσμίως με ετήσιο τζίρο που φτάνει τα 2 δις δολάρια τον χρόνο.
«Εγώ υποδύομαι την Κασσάνδρα και o Μάικλ τον Αλέξιο. Είμαστε ουσιαστικά το ίδιο πρόσωπο» μου λέει η Μελισσάνθη προσπαθώντας να μου εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει στο παιχνίδι. «Η Ubisoft για πρώτη φορά δίνει την ευκαιρία στον παίκτη να διαλέγει αν ο ήρωας με τον οποίον θα παίζει θα είναι άντρας ή γυναίκα και το Odyssey, όπως δηλώνει άλλωστε και ο τίτλος του, είναι η ιστορία ενός ήρωα και του κυριολεκτικού και μη ταξιδιού που κάνει προς αναζήτηση απαντήσεων, της ίδιας του της ταυτότητας και του λόγου ύπαρξης του σε αυτόν τον κόσμο.
Είχα την τύχη να συνεργαστώ με την εταιρία την προηγούμενη χρόνια για κάποιους μικρούς ρόλους στο Assassin’s Creed Origins. Κάποια στιγμή λοιπόν, δέχομαι ένα τηλεφώνημα από την ατζέντισσα μου, η οποία μου λέει ότι ζήτησαν να με δουν και για ένα άλλο πρότζεκτ που ετοίμαζε η εταιρεία, αλλά αυτή τη φορά από την ομάδα της Ubisoft Quebec. Ξεκίνησε λοιπόν μια διαδικασία ακροάσεων μια στην Αθηνά, άλλη στο Λονδίνο και την τελευταία στο Κεμπέκ, όπου και έγινε η καθοριστική συνάντηση με τον Μάικλ ο οποίος σε εκείνη την φάση είχε ήδη επιλαγεί ως Αλέξιος και αρχίσει γυρίσματα» μου λέει η Μελισσάνθη.
Ο Μάικλ από την άλλη, που έχει πλέον σαν βάση του το Βανκούβερ, κάνει καριέρα κυρίως ως voice actor. «Είναι μια ενδιαφέρουσα δουλειά» μου λέει και συνεχίζει «εξαρτάται πολύ ανάλογα και με το είδος που κάνεις. Δηλαδή, για τους ηθοποιούς φωνής υπάρχει ο τομέας της διαφήμισης, των καρτούν, των βιντεοπαιχνιδιών και της μεταγλώτισσης. Εγώ τα κάνω όλα.
Αν με ρωτάς για τα βιντεοπαιχνίδια μπορώ να πω πως η διαδικασία μοιάζει πολύ με αυτήν που ακολουθεί ένας ηθοποιός του κινηματογράφου ή της τηλεόρασης. Προσπαθείς δηλαδή να είσαι όσο πιο ρεαλιστικός γίνεται μόνο που στην προκειμένη περίπτωση χρειάζεται να μάθεις να υποδύεσαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο και να γεμίζεις τις σκηνές με ήχους που να εκφράζουν συναισθήματα γιατί δεν υπάρχει κάμερα που να καταγράφει, για παράδειγμα, τις εκφράσεις του προσώπου σου.
Βέβαια, οι ηθοποιοί, εκτός από το φωνητικό κομμάτι χρειάστηκε να εργαστούν και πάνω στην καταγραφή της κίνησής τους, αυτό που στη γλώσσα της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών ονομάζεται motion capture ή σε συντομογραφία mocap.
«Το mocap είναι ένα ιδιαίτερο είδος υποκριτικής. Φτάνεις στη δουλειά το πρωί και φοράς κάτι ολόσωμες φόρμες. Έπειτα, πάνω στις στολές, τοποθετούνται φωσφόριζε markers για να διαβάζει ο υπολογιστής τις κινήσεις του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου σου και τέλος φοράς κάτι ειδικές κάμερες που εφαρμόζουν στο κεφάλι και έχουν μικρόφωνα. Όταν ξεκινά το γύρισμα βρίσκεσαι σε ένα άδειο δωμάτιο με props από αφρό για όπλα. Είναι ένας κόσμος της φαντασίας σου. Χρησιμοποιείς πολύ περισσότερο το σώμα σου ως μέσο έκφρασης σε αυτό το είδος υποκριτικής. Στην ουσία οι παραγωγοί μπορούν να βάλουν το σώμα σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Είσαι σαν μια κινούμενη μαριονέτα» λέει ο Μάικλ.
«Πρέπει να πω ότι το κοστούμι του mocap είναι και γεμάτο με velcro. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι είναι πολύ δύσκολη η σωματική επαφή με κάποιον άλλον γιατί πολύ απλά μετά δεν μπορείς να ξεκολλήσεις, στην κυριολεξία! Όποτε σε σκηνές που ήταν συναισθηματικά φορτισμένες, μετά από κάποια επανένωση, θάνατο ή ανακοίνωση θλιβερού γεγονότος, όταν εμείς, ως ο/η ήρωας/-ίδα, έπρεπε να αποχωρήσουμε δημιουργώντας ένα δραματικό κρεσέντο, ήταν απλά αδύνατον γιατί παίρναμε μαζί μας οποίον άτυχο προσκολλήθηκε πάνω στο κοστούμι μας κατά τη διάρκεια» εξηγεί γελώντας η Μελισσάνθη.
«Επιπλέον έπρεπε να αντιγράψουμε ο ένας τις κινήσεις του άλλους ώστε να δείχνουν ίδιες στα μάτια των παιχτών. Όταν η Μελισσάνθη πραγματοποιούσε μία κίνηση, εγώ έπρεπε να κρατάω σημειώσεις του τι βλέπω σαν παρατηρητής ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις» προσθέτει ο Μάικλ.
Το παιχνίδι είναι ίσως το μεγαλύτερο σε διάρκεια στην ιστορία της εταιρείας. «Σκέψου ότι η μέση ταινία μεγάλου μήκους έχει σενάριο των 180 περίπου σελίδων κι εμείς είχαμε σενάριο 250-300 σελίδων την εβδομάδα!» λέει η Μελισσάνθη.
Η έρευνα για το παιχνίδι διήρκεσε περίπου τρία χρόνια και σε αυτό το κομμάτι εργάστηκαν αρκετοί ιστορικοί με μεταπτυχιακό πάνω στην ελληνική ιστορία.
«Την πρώτη φορά που επισκεφτήκαμε το στούντιο στον Καναδά, θέλοντας να μας δώσουν μια γεύση του τι είχαν στο νου τους για το τελικό προϊόν, μας έδειξαν ένα πρόχειρο δείγμα. Ήταν μόνο μια πρώτη γεύση του κόσμου του παιχνιδιού που είχαν συνθέσει μετά από μήνες ερευνάς και επισκέψεις σε διάφορα μέρη της Ελλάδας για να πάρουν όσο περισσότερο πιο ακριβείς πληροφορίες μπορούσαν για την τοπογραφία της χωράς. Πραγματικά θυμάμαι να μου πέφτει το σαγόνι. Ακόμα και τότε στο τόσο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Τώρα δε, βλέποντας το ολοκληρωμένο, θεωρώ απίστευτο το πως έχουν καταφέρει να αποτυπώσουν τα χρώματα, το φως, την φύση και την αίσθηση που σου αφήνει η χωρά αυτή. Ακόμα πιο συναρπαστικό για μένα είναι το γεγονός ότι μπορείς να έχεις μια ολοκληρωμένη πια εικόνα του πως ήταν μέρη όπως η Ακρόπολη, οι Δελφοί, η Ολυμπία. Είχα συνηθίσει τόσο να βλέπω αυτά τα μνημεία ως υπέροχα απομεινάρια ενός άλλου κόσμου και ξαφνικά μπορώ να τα δω ολόκληρα και λειτουργικά».
Η ιστορία, όπως σημειώθηκε και παραπάνω, ξεκινάει με μια Ελλάδα στο χείλος του Πελοποννησιακού πόλεμου. «Μοιραία αυτό δείχνει μια μόνο πτυχή του κόσμου αυτού και έναν πολιτισμό που δέχεται ένα μεγάλο πλήγμα. Ακόμα και εκεί όμως οι δημιουργοί του προσπάθησαν να εμπλουτίσουν το παιχνίδι με αναφορές στη φιλοσοφία, την πολίτικη, την μυθολογία και να δώσουν στον παίκτη την επιλογή να εξερευνήσει και αυτή την πλευρά του κόσμου αν το επιθυμεί» συμπληρώνει η Μελισσάνθη.
Όλοι οι διάλογοι στο βιντεοπαιχνίδι γίνονται στα αγγλικά όμως τα αγγλικά προφέρονται με έντονη ελληνική προφορά ενώ πολλές φορές ακούγεται και η λέξη «μαλάκας». Αν και το παιχνίδι πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 5 Οκτωβρίου για τα PS4, Xbox One και PC και αναμένεται, τουλάχιστον στην Ελλάδα, να καταρρίψει κάθε ρεκόρ πωλήσεων παιχνιδιών Assassin’s Creed, στο youtube έχουν ήδη κυκλοφορήσει πολλά βίντεο από παίκτες που έχουν αναρτήσει το δικό τους gameplay.
Δείτε: Η Αρχαία Αθήνα όπως δεν την έχετε ξαναδεί σε μια μοναδική 3D αναπαράσταση
lifo.gr