Η ζωή που η Μέριλιν Μονρόε ονειρευόταν λίγο πριν πεθάνει

Σε ένα γράμμα-εξομολόγηση που έστειλε στον μέντορά της Λι Στράσμπεργκ, αποκαλύπτει ότι αισθάνεται ότι πατά σε κινούμενη άμμο. «Εδώ και χρόνια πασχίζω να βρω συναισθηματική ασφάλεια», υπογράμμιζε.

Αποτέλεσμα εικόνας για Μέριλιν Μονρόε

Αισθανόταν να πνίγεται. Να μην μπορεί να ανασάνει. Ηθελε να πάρει τη ζωή της στα χέρια της. Οσο και αν ο κόσμος θαύμαζε την ντίβα του κινηματογράφου, η Μέριλιν Μονρόε ήταν ένας κουρασμένος άνθρωπος. Τις κρυφές πτυχές του εαυτού της και τα βαριά συναισθήματά της αποκάλυψε λίγο πριν φύγει από τη ζωή, με ένα γράμμα που έστειλε στον μέντορά της.

Με το χειρόγραφο ζητούσε απεγνωσμένα τη βοήθειά του καθηγητή υποκριτικής, φίλου, έμπιστου άνθρώπου της Λι Στράσμπεργκ, του μεγάλου δασκάλου της υποκριτικής με τη διάσημη σχολή του στη Νέα Υόρκη. «Θέλω να πάρω τη ζωή μου ξανά στα χέρια μου. Αισθάνομαι ότι πατάω σε κινούμενη άμμο» υπογράμμιζε. Εννέα μήνες αργότερα βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της, στο Λος Αντζελες.

Το γράμμα της Μονρόε στον Λι Στράσμπεργκ βγαίνει προσεχώς σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη. Οπως ανέφερε η Μπόντι Λίβινγκστον από τον οίκο δημοπρασιών RR Auction στη Βοστόνη, η πρώτη φορά που πουλήθηκε η γραπτή εξομολόγηση ήταν σε δημοπρασία του οίκου Κρίστις το 1999. Ομως η ανταπόκριση του κοινού σε εκείνη τη δημοπρασία είχε επικεντρωθεί περισσότερο στο φόρεμα που φορούσε όταν τραγούδησε το «Happy Birthday, Mr President» στον πρόεδρο Κένεντι, τον Μάιο του 1962. Ωστόσο το εν λόγω γράμμα από τον Δεκέμβριο του 1961 έχει επίσης ιδιαίτερη αξία, αφού ήταν μία ψυχολογική εξομολόγηση, χρονικά πολύ κοντά στον θάνατό της.

«Μην πάρεις αψήφιστα αυτά που σου γράφω, είναι πολύ σημαντικά. Και, σε παρακαλώ, πριν ξεκινήσεις να το διαβάζεις, φρόντισε να έχεις χρόνο που μπορείς να αφιερώσεις και επίσης να δώσεις την απαιτούμενη σημασία» ανέφερε, βάζοντας πρώτα από όλα στην κορυφή της σελίδας την ημερομηνία «19 Δεκεμβρίου 1961»

O Λι Στράσμπεργκ στη σχολή υποκριτικής του (The Lee Strasberg Theatre & Film Institute/Facebook)

Η Μονρόε την εποχή εκείνη βρισκόταν στο Λος Αντζελες. Εναν χρόνο πριν είχε χωρίσει από τον θεατρικό συγγραφέα Αρθουρ Μίλερ. Ο ρόλος της για το τηλεοπτικό δίκτυο NBC είχε ακυρωθεί επειδή ο παραγωγός είχε αρνηθεί να προσλάβει ως σκηνοθέτη τον Λι Στράσμπεργκ. Τα πράγματα δεν πήγαιναν όσο ιδανικά τα είχε ονειρευτεί. Και αυτό είναι ακόμη πιο δύσκολο για έναν άνθρωπο που έχει τόσο μεγάλη δημοσιότητα και αποδοχή.

«Οπως θα ξέρεις, εδώ και χρόνια πασχίζω να βρω συναισθηματική ασφάλεια. Και ελπίζω να έχεις καταλάβει ότι τους τελευταίους μήνες έχω κάνει μία μικρή πρόοδο» έγραφε.

Δύο αράδες πιο κάτω, ζητάει από τον Στράσμπεργκ να μετακομίσει από τη Νέα Υόρκη στο Λος Αντζελες. «Πρέπει να δουλέψω. Και δουλειά δεν είναι μόνο η επαγγελματική υποκριτική, αλλά και οι σπουδές στις οποίες πρέπει να αφιερωθώ. Η δουλειά μου είναι η μόνη χειροπιαστή ελπίδα που έχω. Και αυτό Λι σε αφορά άμεσα. Για εμένα η δουλειά και ο Λι Στράσμπεργκ είναι συνώνυμα» συνέχισε.

Του έγραψε επίσης ότι σκεφτόταν να συμβουλευτεί τον Μάρλον Μπράντο και σκόπευε να δημιουργήσει μία εταιρεία παραγωγής, στην οποία ο Στράσμπεργκ θα είχε όποια θέση ο ίδιος επέλεγε.

Ο Στράσμπεργκ δεν μετακόμισε ποτέ στο Λος Αντζελες. Ηλπιζε να της κάνει τη σκηνοθεσία σε κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Λίγες ημέρες αργότερα, τον Αύγουστο του 1962, μαθαίνει ότι πέθανε. Η Μονρόε του άφησε όλα της τα προσωπικά αντικείμενα και το 75% της ακίνητης περιουσίας. Μετά τον θάνατό του, το 1982, η περιουσία πέρασε στα χέρια της τρίτης συζύγου του, Αννας Μιζραχί Στράσμπεργκ, η οποία τα έδωσε για δημοπρασία στον Οίκο Κρίστις το 1999.

Βέβαια, ουδείς γνωρίζει αν η Μέριλιν Μονρόε θα ήθελε να δουν το φως της δημοσιότητας τα προσωπικά της συναισθήματα, όμως πλέον, κάποιοι μπορούν να ρίξουν μια κλεφτή ματιά.

Protagon.gr