Το μοναδικό διασωσμένο γλυπτό του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αποκαλύφθηκε στη Φλωρεντία

Το μοναδικό διασωθέν άγαλμα του Λεονάρντο ντα Βίντσι παρουσιάστηκε σε έκθεση στη Φλωρεντία την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με άρθρο του Guardian. «Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» αποτελεί ίσως το μοναδικό γλυπτό που μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι ανήκει στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, σύμφωνα με τους επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo».

Αν και ποτέ μέχρι στιγμής δεν είχε επιβεβαιωθεί κάποιο γλυπτό του Ιταλού καλλιτέχνη και εφευρέτη, οι γλυπτικές ικανότητές του αποτελούσαν πάντοτε μέρος της μυθολογίας γύρω από το πρόσωπο του.

«Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» αποτελεί ίσως το μοναδικό γλυπτό που μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι ανήκει στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, σύμφωνα με τους επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo». Υποτίθεται ότι ο ντα Βίντσι δημιούργησε το γλυπτό περίπου το 1472, στα 19 προς 20 χρόνια του, όταν ήταν ακόμα μαθητής του Αντρέα ντελ Βερόκιο.

Οι μελετητές που ειδικεύονται στη Βικτωριανή εποχή δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στο άγαλμα. (Πηγή φωτογραφίας: Twitter)

Μέχρι στιγμής το έργο θεωρείτο ότι άνηκε σε έναν άλλον Ιταλό καλλιτέχνη, τον Αντόνιο Ροσελίνο, καθώς σύμφωνα με τον καθηγητή της Αναγέννησης Φραντσέσκο Καλιότι, η επιστημονική κοινότητα είχε επηρεαστεί από τον αποθανόντα Τζον Πόουπ-Χένεσι, ιστορικό τέχνης και πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου.

Οι μελετητές που ειδικεύονται στην Αναγέννηση δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στο άγαλμα. Το αινιγματικό χαμόγελο της Παναγίας προς το βρέφος της, μπορεί να αποτέλεσε και πηγή έμπνευσης και για άλλα σπουδαία έργα του Ιταλού καλλιτέχνη, με χαρακτηριστικότερο όλων την «Μόνα Λίζα», σημειώνει ο Guardian.

Καθημερινή